säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – ”Supertrenden Spelifiering” – Henrik Larsson-Broman

I detta kortavsnitt träffar ni föreläsaren, trendspanaren och författaren till boken Supertrenderna Henrik Larsson Broman. Vi fördjupat oss i trenden Spelifiering (gamification). Vad driver trenden? Varför bör vi faktiskt ta den på allvar och implementera tankesättet?  Vad är egentligen skillnaden mot den traditionella säljtävlingen?

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Alla kan vara trendspanare – Henrik Larsson-Broman

Möt Henrik Larsson Broman, trendspanare, forskare och författare till boken Supertrenderna. Henrik berättar om vikten av trendspaning. Varför det är avgörande för både företag som individer samt hur du faktiskt gör för att trendspana. Ett otroligt givande avsnitt för dig som vill få ett..

George Brontén gästar Säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Stop Killing Deals – George Brontén

I detta avsnitt pratar Ken Skoog med George Brontén om fällor man ska akta sig för, stolthet i försäljningsyrket och förutfattade meningar som hindrar oss i vårt yrke. Hur ska man tänka för att bli framgångsrik inom försäljning? Det och mycket mer pratas det..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Stödsystem inom försäljning – vem är de egentligen till för

I detta kortavsnitt pratar Ken Skoog och George Brontén, grundare och VD av sales enablement och CRM företaget Membrain och författare till kommande boken ”Stop killing deals” mer om systemstöd inom försäljning.  Vi överöses enligt George av  olika system som vi ofta inte ser..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Säljare – ett yrke att vara stolt över!

En del har uppfattningen att man föds till säljare, den uppfattningen  är direkt farlig, polariserande och begränsande och förstör synen på säljare. Att vara säljare är ett yrke att vara stolt över, ett yrke som kräver kunskaper, egenskaper och färdigheter.  I detta kortavsnitt pratar..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Kontinuitet och uppföljning – framgång är ingen slump!

Disciplin, ett väldigt tråkigt ord. Men samtidigt så viktigt om du vill bli bra på något eller om du vill utvecklas. Att veta vad man behöver göra är långt ifrån samma sak som att du faktiskt GÖR. I detta kortavsnitt pratar Ken Skoog och..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Vikten av positiv feedback – Desireé Rova

Vad är egentligen positiv feedback? Handlar det bara om hurrarop och pepp, eller finns det andra sätt? Tänk om din positiva feedback verkligen skulle landa, uppskattas och fastna hos den du pratar med. Utgå inte från vad DU vill höra, försök förstå vilken feedback som..

Säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Behov och drivkrafter – Desireé Rova

Möte med Desireé Rova, grundare av My Needs som fokuserar på att identifiera människors grundläggande behov och drivkrafter. Desireé berättar om forskningen bakom och varför det är så viktigt att förstå våra behov, hur de påverkar vår kommunikation samt och hur vi uppfattas och..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Vikten av positiv feedback – Desireé Rova

Vad är egentligen positiv feedback? Handlar det bara om hurrarop och pepp, eller finns det andra sätt? Tänk om din positiva feedback verkligen skulle landa, uppskattas och fastna hos den du pratar med. Utgå inte från vad DU vill höra, försök förstå vilken feedback som..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Konstellationen påverkan – Desireé Rova

Hur kommer det sig att det inte går lika bra nu som det gjorde på mitt förra jobb? I detta kortavsnitt pratar Ken Skoog och Desireé Rova om hur individers förmågor och beteenden påverkas av vilken konstellation de är i. Hur kommer det sig att..

säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – De sex grundläggande behoven – Desireé Rova

Vår svårighet att göra avslut kan bero på många faktorer. I detta kortare avsnitt pratar Ken Skoog och Desireé Rova om hur just dina behov och drivkrafter faktiskt kan vara det största hindret till att sätta en affär.

nya säljpodden

Nytt avsnitt av Säljpodden – Säljarens mindset 2020 – Mattias Hillestrand

Årets första gäst är Mattias Hillestrand. Det kändes bara så självklart att få prata med Mattias kring hans erfarenhet av att ha startat och drivit denna podd i så många år. Varför valde han att starta en podd? Vad har han lärt sig under åren..

nya säljpodden

Med stolthet tar jag över Säljpodden

Så, vad har hänt sedan vi lämnade 2019? Jo, massor faktiskt. Jag har fått chansen att hälsa ett par nya coachklienter välkomna och flera skräddarsydda säljutbildningar är planerade för januari och februari. Året har affärsmässigt helt enkelt börjat som förra året slutade.  Den viktigaste..

Förtroende – nyckeln till framgång

Enligt undersökningar från bland annat Ipsos och Edelman så lever vi i en värld av “distrust” inom många områden. Vi litar i allt mindre utsträckning på myndigheter, på makthavare och på media. Tro det eller ej – vi litar inte i speciellt stor utsträckning på det vi läser..

Komplexa problem kräver unika lösningar och samtal

Beslutet att coachning skulle ingå i allt jag gör fattades efter en lång sommar av reflektion. Det var i huvudsak fyra händelser och faktorer som påverkade. Det handlar om; trender i samhället som påverkar oss privat men kanske än mer i våra yrkesroller, om..

Är du verkligen medveten om dina behov?

Frågan kan tyckas enkel att besvara, men kanske är den inte så enkel? Jag träffar ofta klienter i min coachning, oavsett om det handlar om ägare/VD som vill utveckla sin verksamhet, chefer som vill bli bättre ledare eller om det handlar om karriärcoachning, som..

6 saker att tänka på när du ska nå tillväxt och när du vill utveckla din säljorganisation…..samt en kraftig varning!

Som säljutbildare och coach får jag ofta massor av frågor kring hur man borde göra för att öka försäljningen. Mitt svar är alltid att det är unikt för varje organisation och att man måste tänka igenom var man har sina största möjligheter till tillväxt..

7 tips för hur du blir rekommenderad, internt och externt, om och om igen!

Jag har arbetat med försäljning i 30 år. De senaste 15 åren har jag arbetat med såväl säljutbildning som rekrytering/headhunting av säljare och chefer. En vardag för mig har då alltid varit att göra en analys av nuläge och önskat läge för de kundföretag..

Coacha andra och dig själv till framgång

Varje dag jag får förmånen att på riktigt coacha andra människor så inser jag kraften i coachning.  Att vara konsult är inte samma sak som att vara coach. I min roll som konsult ger jag aktiva råd, jag utbildar, jag tränar och jag föreläser...

Stressad, för lite tid och för många mål?

”Ken Skoog” ”Hej det är xxx, jag undrar om du kan hjälpa mig med en grej kopplat till vår försäljningsstrategi” ”Absolut, vad tänker du……?” Samtalet kom en timme efter en för mig tuff tarmoperation och kom från en av våra ledare i den koncern..